МВР издава удостоверения за гласуване на тези, които нямат валидни лични документи.
В седмицата преди изборния ден 2 октомври, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат лична карта да имат възможност да гласуват.
Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала следната организация за работа:
1. На граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването. Или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност или лична карта с изтекъл срок на валидност;
2. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 30 септември, по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
За издаване на удостоверение е необходимо:
1. Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР, РУ или участък към РУ. В дните от 27 септември до 1 октомври това става от 08.30 ч. до 17.00 ч. А на 02 октомври от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай, че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на съответното работно време на звеното. Задължително ще се спазва периодът на 01.10.2022 г. и на 02.10.2022 г. Информация за графика на работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР.
2. Удостоверенията за гласуване се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
3. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ/участък към РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от Общинската администрация.
УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА, ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 2 ОКТОМВРИ.