Учениците от Бобошево с най-малко отсъствия от час. В местното ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ се регистрират най-малко отсъствия от училищата в областта. Най-голям проблем с отпадащите от училище има в Дупница и Кюстендил.
Това стана ясно на заседание на Областния координационен център, на което бе обсъдена информация за хода на съвместната работа между институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система.
Актуална информация, свързана с изпълнението на Механизма за съвместна работа на институциите, представи началникът на Регионално управление на образованието Мая Стойчева-Николова.
„В детските градини в област Кюстендил се обучават 3 179 деца, от които 56 са със специални образователни потребности.
В училищата се обучават 10 781 ученици,
от които 289 със специални образователни потребности. Броят на повтарящите е 119. На територията на област Кюстендил функционират 17 екипа за обхват, ръководители на които са експерти от РУО – Кюстендил, които се актуализират ежегодно“, поясни Мая Стойчева.
„Извършените обходи от месец септември до месец ноември са 284. Посетени са 516 адреса. Информацията за всеки един от обходите е отразена в информационната система за реализиране на механизма. С цел недопускане на отпадане от образователната система се следи и броят на отсъстващите ученици“, обясни началникът на РУО. От извършените проверки до момента най-ниска посещаемост в училище е установена в ОУ „Христо Ботев“-Невестино. Най-малко отсъстващи ученици има в ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“-Бобошево.
„По-малък е процентът на отпаднали деца и ученици от общините Кочериново и Рила. Проблем се наблюдава в двете най-големи общини – Дупница и Кюстендил, където броят на учениците от уязвими групи е по-голям и това води до по-голям брой деца и ученици с риск от отпадане от образователната система“, посочи още началникът на РУО.
„Основен приоритет в работата на РУО-Кюстендил е пълният обхват и включването на децата и учениците в задължителна предучилищна и училищна възраст в образователната система. Както и осигуряването на равен достъп до образование на всички деца и ученици“, отбеляза Мая Стойчева.