Тъмата в тунела край Дупница е „изследвана“ преди 2 г., като са констатирани сериозни проблеми по осветителната система, а на по осветителните тела. Това става ясно от отговора на служебния регионален министър на поставения от депутата Радослава Чеканска въпрос за безопасността на съоръжението. Както писахме, тя входира официално писмо за възстановяване на осветлението в тръбата в посока София-Кулата.
В отговора си министър Шишков се позовава на информация от Агенция пътна инфраструктура.
По негови данни, през 2021 г. са били установени неработещи осветителни тела. Извършено е било обстойно обследване на техническото състояние от специалисти от пътното поддържащо дружество в област Кюстендил. Констатирани са били сериозни проблеми в електрическите и осветителните системи на тунела, а не на осветителните тела. За осигуряване на безопасността са били поставени светлоотразители. Участъкът преди тунела е сигнализиран с пътни знаци, ограничаващи скоростта на движението до 60 км. В края на 2022 г. е извършено обследване на Института по пътища и мостове към АПИ. Определени са били параметрите на ремонта на тунела, включително прилежащите инсталации на съоръжението. В тази връзка Агенцията подготвя тръжна процедура по Закона за обществените поръчки с предмет изготвяне на технически проект за основен ремонт и извършване на строително-монтажни работи на тунел “Дупница”. Тя се очаква да бъде обявена през месец юни 2023 г.
Народният представител от Дупница определи отговора на служебния министър Иван Шишков като незадоволителен. Според Чеканска две години са повече от достатъчен срок да бъдат стартирани процедури, да бъдат направени обследвания и да бъде стартиран ремонт на съоръжението. Тя призова министъра за пряка ангажираност и стриктно следене на всички процедури по изпълнението на ремонтните дейности, с цел предотвратяване на поредния трагичен инцидент по пътищата на България.