Заявления за подмяна на личните документи могат да се подават и онлайн. Това напомнят от пресцентъра на ОДМВР-Кюстендил.
Жителите на областта имат възможност чрез Портала за електронни услуги на МВР да подават заявления за издаване на лична карта, паспорт, свидетелство за управление на МПС във всяко от звената БДС на територията на областта. За подаване на заявление е необходимо да имате електронен подпис.
Онлайн услугата е улеснение за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор на предпочитано от тях звено на БДС, различно от това по постоянния им адрес.
Готовите лични документи се получават лично в звеното БДС, което е посочено в заявлението.
Чрез портала гражданите могат да заявяват и издаване на български лични документи при наличие на следните изисквания:
да имат валиден български квалифициран електронен подпис;
да имат валиден български личен документ, издаден преди не повече от 59 месеца;
да няма промяна в имената, ЕГН, гражданство от последния валиден документ.