Обявиха конкурс за директор на Исторически музей-Дупница.
Заповедта на кмета Методи Чимев е издадена на база промяна в закона, която изисква въвеждането на 5-годишна мандатност за длъжността.
Към момента директор на музея е Анелия Геренска, която заема поста от 2009 г. след спечелен конкурс. Тогава законът не предвиждаше мандатност и тя заема поста с постоянен договор.
Изискванията към кандидатите за поста са посочени в заповедта на кмета.
• Образование – висше; образователно – квалификационна степен „магистър“;
• Професионално направление – история и археология, социология, антропология и науки за културата;
• Професионален опит 3 /три/ години в съответното професионално направление;
Да притежава организационни умения, нагласа за работа в екип, адаптивност, комуникативност.
Като предимство се счита:
• Присъдени научни степени;
• Опит в областта на музейното дело и опазване на културното наследство;
• Участие в разработването и реализацията на програми и проекти;
• Чуждоезикова подготовка;
• Компютърна грамотност.
Конкурсът ще се проведе в два етапа – защита на разработена от кандидатите концепция за дейността и развитието на Исторически музей-Дупница за период от 5 г. и събеседване.
Необходими документи за участие в конкурса:
Заявление за участие;
Документ за самоличност (необходим само за идентификация, като се връща веднага);
Документ за трудов стаж (копие);
Медицинско свидетелство (представя се при първоначално постъпване на работа и след преустановяване на трудовата дейност по трудово правоотношение за срок над 3 месеца);
Професионална автобиография;
Документ за завършено образование (копие);
Концепция за дейността и развитието на Исторически музей – град Дупница за 5 годишен период, като подробно е разработена първата година, в запечатан и ненадписан плик, в обем до 10 страници.
Концепцията следва да съдържа:
• анализ и оценка на състоянието на музея; основни проблеми на функционирането му;
• тенденции и възможности за развитието на музея, като културен и научен институт и мястото му в музейната мрежа;
• определяне на целите, приоритетните области, очакваните резултати в управлението, финансирането, структурата и организацията на дейността на музея, пътищата за постигането им;
• мерки за реализиране на конкретни проекти по комплектуването, опазването и представянето на музейните фондове, научно-изследователската, образователната и популяризаторската дейност на музея;
• етапи на реализация на концепцията.
При подаването на документите на всички кандидати се предоставя копие от длъжностната характеристика за конкурсната длъжност.
Документите се подават в запечатан, непрозрачен плик до 30 юни включително,
всеки работен ден от 9 ч. до 17.30 ч. в Деловодството на Община Дупница.
Подаването на документите се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.
Документите могат да се изпращат и по пощата с обратна разписка или по куриер, като пощенското клеймо трябва да е с дата, не по-късно от обявения срок.
Всеки лист от копие на документ следва да бъде заверен от кандидата с подпис и текст „Вярно с оригинала”;
Пликът трябва да съдържа следния надпис: „Конкурс за директор на Исторически музей Дупница“ и трите имена на кандидата.
Припомняме, че в момента тече голям ремонт на Младежкия дом и помещенията на Исторически музей. Временно той се помещава в сградата на бившия Юндом. Предвижда се ремонтът на базата да приключи през есента на 2023 г., когато е планирана и първата експозиция. В момента музея използва за експозициите си Общинската художествена галерия.
Само преди месец Исторически музей отбеляза своята 30-годишнина и 111 г. музейно дело в Дупница. Може да си припомните ТУК