С равносметка и поглед в бъдещето EUROMIX отбеляза 20 г. на пазара.
Фирмата, създадена през 2003 г. от дупнишкия бизнесмен Александър Палчев, е сред водещите производители на сухи строителни смеси в България. EUROMIX e първата фирма у нас, която започва производството и доставка на гипсови и варо-циментови мазилки в силози. Като доказал се иноватор и лидер на пазара, през годините EUROMIX разгърна дейността си, като успоредно с разработването и производството на нови високотехнологични продукти, вече предлага и цялостна услуга. Тя включва производство, доставка и полагане.
На огромен успех се радва създадената и произвежданата от фирмата калциево-сулфатна течаща замазка за подово отопление, без цимент – CS 55F.
Съвсем скоро EUROMIX ще предложи на пазара нови качествени, високотехнологични и достъпни продукти:
-Течаща циментова замазка СЕ 550, която ще се доставя с мобилните ни инсталации.
-Полиурея с широк спектър на приложение
-Полиуретан с различна плътност
-Бетонконтакт и други специални продукти
Александър Палчев: Готов съм да посрещна всички предизвикателства и да продължа в същия дух, докато Евромикс не се превърне в истински конкурент и опонент на чуждите компании
-Г-н Палчев, какво означава за Вас този юбилей?
-20 г. Евромикс означава 20 г. желания, хъс, амбиция, упорит труд, радост, успех. Означава и трудности, трудности, търпение и отново желания и амбиции за постигане на успех. Евромикс успя да се задържи на пазара и да съхрани името си на български производител в условията на мощна чужда конкуренция и неблагоприятна бизнессреда. Никак не е лесно да се създаде производствено предприятие в България, което да задържиш 20 г. на пазара.
Фирмата създадох през 2003 г. и бързо успях да превърна в най-големия производител на сухи строителни смеси в България. Появата на жестока и мощна конкуренция, както и чуждопоклонничество, толкова типично за българската нация, дадоха път на чуждестранни фирми да се разполагат на пазара на сухите строителни смеси, а и не само. Ще кажа, че тези чужди фирми се толерират от държавата, а българските производители са притиснати в ъгъла.
Когато започнахме да изграждаме първото си производство, моят баща каза, че се захващам с най-трудната задача, защото да си производител в България не е лесно. Каза, че по пътя ще срещна толкова много трудности, за които не съм и подозирал. Пътят, който изминах за последните 20 г. беше много труден и баща ми се оказа прав. Но моята съпруга пък казва: „тези, които те атакуват не знаят какъв костелив орех си“.
Готов съм да посрещна всички предизвикателства и да продължа в същия дух, докато Евромикс не се превърне в истински конкурент и опонент на чуждите компании, които черпят от нашия пазар, опитвайки се да унищожат българските производители.
-Как бяха създадени фирмата и марката, превърнали се в синоним на качество и коректност?
-Идеята се роди в Атина, Гърция, след като посетих производител на сухи строителни смеси. Идеята се доразви в Италия, където беше поръчана първата ни инсталация. Заедно с италиански технолог създадохме първите лепила за плочки под името Intokoll, както и лепилно-шпакловъчни смеси за топлоизолационни системи и други продукти.
Името Евромикс се роди като търговска марка от мен и от г-н Саввас Халумис,
бивш мой работодател и партньор, с когото до днес сме като братя.
Първият клиент, закупил строителни смеси от нас е фирма „Колор“-Дупница.
Още е първия месец успяхме да реализираме на пазара близо 1000 тона готова продукция. В последствие първата инсталация бе натоварена на две смени и Евромикс потегли към върха. През 2007 г. инвестирахме в нова голяма инсталация с капацитет 25-30 тона/час.
-Какво стои зад успеха на Евромикс?
-В Евромикс работят изключително добри професионалисти. И аз съм щастлив, че една голяма част от служителите и работниците са във фирмата повече от 10-15 г., а някои от самото начало.
За да пораснем и да устоим, ни помогнаха и нашите лоялни и верни партньори от цяла България.
Палитрата от емоции в нашата биография никога не е била черно-бяла, иначе нямаше как да създадем най-добрата гама любими продукти за всяка сграда, търсеща живот. Трябва да отбележа и дебело да подчертая, че Евромикс е първият производител и доставчик на гипсови и варо-циментови мазилки в силози в България. Евромикс доказа качествата си като иноватор и лидер в сектора на продукти в силози. Ние изградихме пазара на машинните мазилки в България.
В стремежа за новаторство и развитие, преди всички Евромикс създаде специализирана течаща калциево-сулфатна замазка, без цимент за подово отопление CS 55F. С тази замазка влязохме в хиляди български домове. Чрез специализирани високотехнологични мобилни инсталации всеки ден клиентите ни получават цялостна услуга, която нашите екипи реализират бързо, чисто и професионално. CS 55F се доказва ежедневно на пазара в България, а увереност за това ни дават многобройните референции от нашите клиенти.
Живеем и работим в динамична среда, която изисква от нас традиционен подход, но в същото време трябва да търсим иновативни решения. Нашата цел е да се фокусираме върху специализирани продукти, които да представим на пазара като цялостна услуга – продукт, доставка и полагане. Прочетох една интересна гледна точка. А тя е, че предприемачът трябва да обича провала. Провалът е най-добрият учител. Ако правиш нови неща, ако правиш иновативни неща, трябва да експериментираш. Ако експериментираш – или ще се провалиш, или ще спечелиш.
Силата на Евромикс е в търпението.
Ръководството, служителите, партньори и клиенти на EUROMIX отпразнуваха 20-годишния юбилей със стилно парти. Водещият Николай Николов, обичаният актьор Краси Радков, певицата Нели Петкова, танцов състав „Рила“, изпълнителите Йордан Марков и Иван Гайдаров се погрижиха за доброто настроение. Александър Палчев и съпругата му Ваня посрещнаха гостите, сред които бе и бащата на бизнесмена – Радко. В края на тържеството Палчев награди служители на EUROMIX. Както повелява традицията за рожден ден, в края на партито бе разрязана торта.